sâmbătă, 24 ianuarie 2009

Disidentul Vasile Paraschiv: «România este condusa si astazi de comunisti»

Sesizarea pe care Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului in România a depus-o ieri la Sectia parchetelor militare, cu privire la aproape 70 de tortionari ai disidentului Vasile Paraschiv (foto), este privita cu neincredere de catre acesta. “E pur si simplu o formalitate. Nu pot sa am incredere in justitie, din moment ce nu s-a facut si nu se va face o lege pe baza careia toate victimele dictaturii comuniste sa poata chema in judecata pe tortionarii lor”, a spus Paraschiv. Acesta este cunoscut ca un important luptator anticomunist, fiind prima persoana care a incercat crearea unui sindicat liber al muncitorilor din România in regimul comunist.

Referitor la aceeasi lege reparatorie pentru victimele comunismului, Vasile Paraschiv a observat, cu amaraciune: “Nu s-a facut o asemenea lege. Daca in momentul de fata dosarul meu va fi discutat de parchet si judecat de justitie, el se va face pe baza legilor, a Codului penal si a Codului de procedura penala facute de Partidul Comunist Român. Nu s-a facut nicio modificare in interesul victimelor”.

Dezamagit de Romania
La aproape 19 ani de la Revolutie, Vasile Paraschiv crede ca in România nu se vrea cu adevarat condamnarea comunismului. El nu a primit niciodata vreun ajutor de la stat, cu toate ca a suferit mult de pe urma comunismului. “România este condusa si astazi de comunisti. Toate lucrurile acestea vor iesi la iveala dupa ce nu vor mai fi comunistii. Parlamentul nostru si intreaga tara este condusa de comunisti in frunte cu Ion Iliescu, Adrian Nastase si Mircea Geoana, fiu de general de securitate care a spus ca el este mândru de tatal sau si de activitatea sa impotriva poporului român. Toata tara este condusa de comunisti, inclusiv pe plan local, de exemplu la alegerile locale de acum 3 saptamâni, in Ploiesti, a candidat un fost colonel de securitate, Daniel Savu (PSD, nota red.)”, a declarat disidentul pentru Newsin. In ceea ce priveste actele cu care a contribuit la realizarea sesizarii ce au ajuns ieri la Sectia parchetelor militare, Vasile Paraschiv a sustinut ca provin de la CNSAS, el neavand alte dovezi decat propriile declaratii. “Nu pot sa fac dovada ca am fost rapit de pe strada, am fost dus in padure si am fost maltratat de bandele de securisti. Eu nu pot sa demonstrez ca am fost batut si maltratat in sediul Militiei din Bucuresti, sectorul 1, strada Ana Ipatescu si nici la sediul Militiei din Drumul Taberei. Aceste lucruri nu pot sa le demonstrez, din moment ce conducatorii nostri nu vor sa discute cel putin, nu mai vorbesc sa facem o lege in interesul nostru, in asa fel incât sa fie cuprinse toate situatiile astea in care nu putem sa dovedim suferintele. Eu tot ce pot sa dovedesc este internarea mea in spitale de psihiatrie pe motive politice”, a spus disidentul, ajuns acum la 80 de ani.

Niciun comentariu: