luni, 21 septembrie 2009

Cum am dat lovitura la Fortele de Munca

Tara cu o leafa la cinci locuitori a tocat marunt 600.000 de dolari, preschimbandu-i in masute rotunde, filmulete si fluturasi despre cum sa-si gaseasca omu' de munca. Asa aflaram ca Gheorghe nu mai e miner. Da, domne, Gheorghe: cretu' ala inaltut, cu mustata pe oala. Cinspe ani a lucrat la CNL-eu, cu lignitul pe el de doua degete (vezi foto sepia 1 - la impins vagoane si foto 2 - amarat, in gura abatajului), pana cand il somerizara si ii fu greu. Intr-o dimineata, insa, o blonda (foto 3) de la Fortele de Munca i-a luat ceata de pe ochi: "Mai, Gheorghe, de ce tai tu frunza la caini, in loc sa tai lemne?". Si Gheorghe se facu tamplar. Propaganda il prezinta in poze color - fata cu strungul, cu drujba, cu stinghia - in salopete curate. "Mai bine tragi pe nas rumegus decat carbune", zice acuma Gheorghe, multumindu-i blondei care l-a invatat de bine. De sub banetul propagandei a mai iesit o telenovela. Cica pe miliardari sa nu-i intrebi cum au facut primul milion; asta de joaca in reclama la munca ne-o spune verde-n fata: "Prima vaca mi-a dat-o tata". Azi are fabrica de lapte. intristati ca exemplele se opresc aici, ne-am gandit ca astea sunt toate. Dar nu-i asa. Dam pe gratis cateva povesti de succes. Alina Fufulescu: "Cand ne-a dat afara de la Conserve, fetele plangea ca proastele. Da' io le-am zis: draga, ne-a luat serviciu, da' ne-a ramas corpurile. Pai, cand a afisat astia locurile de munca si m-am dus acolo ca o fotomodela, a fost bataie pe mine. Sigur, l-am ales pe Bebe ca era mai cu muschiu' pe el, altfel toti imi oferea badigarzi, masini, parfume. Plus ca asta mi-a dat si prima de instalare in vila lui de la munte. Acum sunt bine, ceea ce le recomand la toate somerele". Ilie Puscarie: "Fratie, cand iesi d-acolo, normal, e nasol. Fara o practica in mana, nu poti intra la nimeni. Iti dai seama ce disperat eram, daca la varsta si pregatirea mea, am ajuns io la bratele de muca. Ma jur c-aveam lacrimi in ochi cand mi-a zis ca sa ma fac tesatoare cu un milion doo sute pa luna. Da' pana la urma tot experienta m-a scos din foame. Cat s-a dus aia dup-o batista, trasei un sertar la deruta. Nenica, nu stiu cat e spaga la astia, da' ce-am gasit in plicu' ala n-am furat in toata cariera. Ma scuzi ca nu ma dau jos din jep, da' la pantofi de o mie de para nici tu n-ai calca prin namoalele astea. Recomand la toti somerii sa treaca pe la Fortele de Munca". Vasile Trozneanu: "Fa si matale socoteala: ce dreacu sa faci cu suta de milioane de pe ordonanta? La noi la Petrosani n-ai variante: ori esti in mina, ori esti in birt. Si la cat s-a scumpit jumatea de RDV-eu, nici nu iesi din iarna cu banii astia. Asa ca mai pe primavara, cand ne-a trecut mahmureala, ne-am dus la cursurile de reprofilare. Io cu unu' de-a fost artificier la Vulcan am nimerit la scoala de balerine. Va scriu din Cipru, unde e frumos si ii aspetam pe toti ortacii".

Niciun comentariu: